קמפיין המרות בפייסבוק

במאמר זה נדבר על מהי המרה, איך עוקבים בצורה נכונה אחר המרות ועוד דברים חשובים שיעזרו לכם להשיג את היעדים שלכם.

שי כהן
עודכן לאחרונה:
קמפיין המרות בפייסבוק

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

קמפיין המרות בפייסבוק

אם כבר יצא לכם להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק ולעבור על סוגי הקמפיינים שפייסבוק מציעה לנו בשביל לפרסם איתה, ודאי הגעתם למסקנה באיזשהו שלב שקמפיין המרות זהו הקמפיין שמביא לכם את מירב הרכישות או הלידים באתר.

אני כאן בשביל לעשות לכם סדר בדברים ולכן הכנתי מדריך מפורט המסביר את סוגי ההמרות שניתן לעקוב אחריהם עם הפיקסל של פייסבוק וכיצד להגדיר אותם.

מהי המרה?

המרה זוהי פעולה שגולש מבצע ונחשבת השגת יעד כלשהו בהתאם להגדרות היעדים של העסק.
לדוגמא – אתר איקומרס יגדיר כהמרה רכישות בחנות והרשמות ניוזלטר.
דוגמא נוספת – אתר תדמיתי של נותן שירות יגדיר המרה שגולש ישאיר ליד (ימלא טופס באתר).

איך נבצע מעקב אחר המרות בפייסבוק?

מעקב אחר המרה מתבצע באמצעות פיקסל שמוטמע בקוד האתר ועוקב אחר פעילות הגולשים.

פעולות כגון:

צפיות בדפים, צפיות בעמוד מוצר, הוספות לעגלה, מעבר לדף תשלום, רכישות ועוד המרות שניתן לייצר ולהתאים אישית כמו הקלקה על קישור/כפתור ספציפי, התנהגות מסויימת שתרצו לעקוב אחריה באתר ועוד.ץ

שימו לב! כי לאחר עדכון IOS הטמעת הפיקסל של פייסבוק בצורה בה הכרתם הרגילה כבר לא עושה את העבודה כשורה וגורמת לכם לפספס המון גולשים!

ניתן באמצעות הפלאגין של Pixel Your Site שאני אישית משתמש בו בעצמי וגם אצל לקוחותיי, גרסת הפרו של הפלאגין מפשטת את התהליך ועוזרת לכם להגדיר לא רק מעקבים אחר המרות כגון רכישות, הוספה לעגלה, לידים.. אלא הרבה מעבר לזה. להטמיע את הפיקסל של פייסבוק בצורה שבה היא תעקוב אחר כל ההמרות וכל זה בכמה לחיצות פשוטות ויש להם גם הדרכה של וידאו איך לעשות צעד אחר צעד.

כמו כן, הפלאגין נותן לנו מעטפת שלמה ואת האפשרות לעקוב אחר אירועי איקומרס או אחר לידים בגוגל אנליטיקס 4 החדש, טיקטוק, גוגל אדס ועוד, אז כמו שאמרתי השימוש שלו הוא לא אך ורק לפייסבוק אלא לשאר פלטפורמות הפרסום הפופולריות והכל בפלאגין אחד ובכמה דקות בודדות של הגדרה.

שימוש בתוסף פיקסל יור סייט לצורך מעקבים:

כניסה לאתר pixelyoursite.com

פעם בשנה יש באנדל והתוסף מוצע במחיר אטרקטיבי LIFETIME ולא לשנה בלבד.

חשוב לציין שגם לאחר שנה יש לכם את האפשרות להשתמש בתוסף אך לא יהיה לכם עדכונים/תמיכה.

ביחרו במה שמתאים לכם, אם אתם עושים זאת לשימוש פטי ולאתר אחד אז לכו על ה PixelYourSite Professional

במידה ואתם סוכנות או עושים זאת לשימוש ליותר מאתר אחד ותרצו גם את שאר התוספים המוכרים של החברה לכו על הבאנדל.

בחירת החבילה המתאימה לכם לפי כמות האתרים שאתם זקוקים לתוסף

לאחר התשלום תקבלו להורדה את התוסף וגם תוכלו להוריד אותו מהאזור האישי שלכם.

בנוסף תמצאו במייל שתקבלו וגם באזור האישי את המספר רישיון שישמש אתכם לאחר התקנת התוסף כדי להפעילו.

באדמין של וורדפרס נלך לתוספים » תוסף חדש » העלאת תוסף

תוספים - העלאת תוסף
תוספים – העלאת תוסף

לאחר מכן נעלה את הקובץ שהורדנו של התוסף פיקסל יור סייט » נעלה אותו » נלחץ התקנה

העלאת תוסף - התקנה
העלאת תוסף – התקנה

לאחר ההתקנה יש ללחוץ » הפעל תוסף

נלחץ על התוסף בתפריט הצד והוא יוביל אותנו ישירות לאזור בו יש להכניס את קוד הרישיון

הכנסת קוד הרישיון והפעלה
הכנסת קוד הרישיון והפעלה

לאחר הפעלת הרישיון » תיגשו לדאשבורד התוסף

שם ניתן להגדיר המון דברים כגון:

  • הגדרת מעקבים לפיקסל של פייסבוק (עצם הכנסת מזהה הפייסבוק שלכם במידה ויש לכם אתר איקומרס המעקבים אחר כלל אירועי האיקורמס יתחילו בצורה אוטומטית)
  • הגדרת מעקבים לגוגל אנליטיקס 4
  • הגדרת מעקבים והמרות לגוגל אדס
  • הגדרת מעקבים לטיקטוק
דאשבורד - והגדרת מעקבים
דאשבורד – והגדרת מעקבים

בנוסף אם תרדו עוד למטה תמצאו עוד אפשרות מדהימה שתגדיר לכם המון איוונטים בלחיצת כפתור לגוגל אנליטיקס וגם לשאר הפלטפורמות אם תרצו בקלות ובמהירות. (איוונטים כאלו בהגדרתם ידנית יכולים לקחת שעות רבות של עבודה)

כמו שאתם רואים בתמונה בלחיצת כפתור תוכלו לעקוב אחר האירועים הבאים:

  • קליקים על קישורים פנימיים בתוך האתר
  • קליקים על קישורים המובילים מחוץ לאתר
  • צפיות בסרטוני וידאו
  • קליקים על שיחות טלפון
  • הקלקות על כתובות אימייל
  • מעקב אחר השארת פרטים בטפסים באתר
  • מעקב אחר הרשמות
  • מעקב אחר כניסות משתמשים
  • מעקב הורדות
  • תגובות
  • אדסנס
  • גלילה של גולשים באתר לפי אחוזים
  • זמני שהייה של גולשים
  • חיפושים של גולשים

בנוסף, במקום לייצר איוונטים בתג מנג'ר או באנליטיקס 4 ישירות אפשר פשוט ליצור איוונט ישירות בתוסף ולהחליט לאן תרצו לשלוח אותו!

לדוגמא – אם נרצה לעקוב אחר לחיצת כפתור באתר, ניתן לייצר איוונט על בסיס פעולה מסויימת של הגולש על הכפתור ולשלוח את האירוע הזה לאנליטיקס 4, לפיקסל של פייסבוק ולגוגל אדס בצורה הכי פשוטה שיש!

שימו לב – במידה ואתם משתמשים בתוסף אז אין צורך להמשיך עם צורת ההטמעה של הפיקסל כפי שמפורט בהמשך המאמר.

אפשר לדבר, להתייעץ או שנתחיל כבר לפרסם...

שם

טלפון

דוא"ל

שנדבר

איך מטמיעים את הפיקסל של פייסבוק?

נכנסים למנהל המודעות בפייסבוק ובתפריט לוחצים על מנהל האירועים

מנהל האירועים של פייסבוק

לאחר מכן תגיעו לעמוד מקורות הנתונים של מנהל המודעות, בעמוד זה יש לעבור עם העבר לסרגל הצדדי וללחוץ על חבר מקורות נתונים

חיבור מקור נתונים לפיקסל פייסבוק

לאחר שלחצתם ייפתח לכם חלון בו תתבקשו לבחור את מקור המידע שאליו תרצו להתחבר – במקרה שלנו זהו האתר שלכם, לאחר מכן לחצו על כפתור התחבר

חיבור האתר לפיקסל פייסבוק

בשלב הבא תתבקשו לבחור את שיטת החיבור, אם היינו מדברים לפני העדכון של ה IOS וההשפעה שלו על מדידת אירועים היינו בוחרים בפיקסל פייסבוק ומטמיעים ושם נגמר העניין.
זהו שלא…
נבחר חיבור באמצעות API ונלחץ על הכפתור קשר

חיבור פיקסל באמצעות API

ניתן שם לפיקסל שלנו ונכניס את כתובת האתר שלנו ונלחץ המשך

שם לפיקסל וכתובת אתר

בשלב הבא הודות לתוספים שיש לכמעט כל פלטפורמה ניתן להתקין בקלות ובמהירות את התוסף ולסיים עם התקנת הפיקסל.
נבחר באינטגרציית שותף

חיבור לפיקסל פייסבוק באמצעות אינטגרציית שותף

יוצג לכם חלון עם השותפים שיש להם אינטגרציה ישירה לפייסבוק, לצורך הדוגמא אבחר בווקומרס

בחירת אינטגרציית שותף

בחלון הבא תתבקשו להוריד את התוסף ולבצע את ההתקנה במערכת ניהול התוכן שלכם בוורדפרס

הורדת התוסף

נוכל לוודא בטאב בדיקת אירועים שאכן האינטגרציה בוצעה כהלכה ונוודא שהאיוונטים פועלים כשורה.

בעמוד הפיקסל תחת סקירה כללית » מדידת אירועים מצטברת, יש ללחוץ על הגדרות אירועי אינטרנט ולהגדיר את האיוונטים שמבחינתכם הם הכי חשובים בשבילכם למעקב.

שימו לב כי יש לאמת את הדומיין שלכם בכדי לבצע זאת.

איך עוקבים אחר המרה בקמפיין המרות בפייסבוק?

בעת הקמת קמפיין ובחירת המטרה של הקמפיין המרות, ברמת האד סט (קבוצת המודעות) אנו נבחר את הפיקסל אותו אנו רוצים לשייך לקמפיין ולאחר מכן את האירוע אחריו אנחנו רוצים לעקוב.

לדוגמא אני בחרתי באירוע מסוג ליד (השארת פרטים באתר)

איורע המרה בפייסבוק

לסיכום:

במדריך זה למדנו מהי המרה, איך אנחנו עוקבים אחר המרה ואיך להטמיע את הפיקסל של פייסבוק בצורה נכונה בכדי לעקוב אחר המרות בקמפיינים שלכם.

מוזמנים לקרוא מאמרים שיעזרו לכם בקמפיינים שלכם בנושא בניית קהלים ואיך להקים משפך מכירות בפייסבוק.

שאלות? אני כאן בשמחה 🙂

בהצלחה!

לשתף זה לאהוב
קמפיין המרות בפייסבוק

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים