מדוע כל בעל עסק קטן חייב שתהיה לו אסטרטגיית סושיאל מדיה

ריכזנו עבורכם את הסיבות המרכזיות מדוע בעלי עסקים קטנים חייבים אסטרטגיה למדיה החברתית, היכנסו למאמר ולמדו אותם

שי כהן
עודכן לאחרונה:
מדוע כל בעל עסק קטן חייב שתהיה לו אסטרטגיית סושיאל מדיה

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מדוע כל בעל עסק קטן חייב שתהיה לו אסטרטגיית סושיאל מדיה

ריכזנו עבורכם את הסיבות המרכזיות מדוע בעלי עסקים קטנים חייבים אסטרטגיה למדיה החברתית.תחזוקה של סושיאל מדיה עבור עסק קטן יכולה להיות מאוד מציפה ומאתגרת, במיוחד אם אתה כבעל עסק מנהל את הנוכחות בפלטפורמות השונות. המדיה החברתית הופכת את חשיפת העסק לקהל ליותר נוחה ומהירה. בעזרת המדיה ניתן לבנות מערכת יחסים צמודה עם הלקוחות, הגדלת המודעות למותג שלך ומציאת לקוחות חדשים. ריכזנו עבורכם את הסיבות המרכזיות מדוע בעלי עסקים קטנים חייבים אסטרטגיה למדיה החברתית.

5 סיבות שישכנעו אתכם למה אתם חייבים אסטרטגיית סושיאל מדיה בעסק שלכם

המדיה החברתית מתגלה ככלי רב עוצמה בכל מה שקשור להגברת המודעות למותג. מלבד קידום העסק שלך בפלטפורמות הסושיאל השונות, מדיה חברתית יכולה לעזור לך להגיע לספר יעדים בעסק.

1. מציאת לקוחות חדשים

המדיה החברתית מציעה מקום נוח עבור הלקוחות להמליץ על המותג שלך לחברים, למשפחה ולאנשים הקרובים להם. באמצעות השארת ביקורת חיובית על העסק, תיוג העסק שלך או שיתוף הפוסטים של העסק שלך בפיד שלהם, מעגל החברים והעוקבים של הלקוחות שלך ישמעו בסופו של דבר על המותג שלך – וסביר להניח שהם יהיו מעוניינים לנסות את השירותים שלך.

לקוחות חדשים

2. דרך יעילה לספק שירות לקוחות

כשמדובר בעסקים קטנים, עדיף שיהיו כמה שיטות שונות לתקשר עם לקוחות. כתובות דואר, טפסי יצירת קשר באתר ומספר טלפון מועילים מאוד אבל אם ללקוח יש שאלה מהירה לשאול או רוצה להודות לך על השירות או המוצר שקיבל – פלטפורמות הסושיאל מדיה השונות הן מקום מעולה לתקשורת צמודה יותר עם קהל הלקוחות. לקוחות פוטנציאליים וגם לקוחות קיימים מצפים ממך לתגובה מהירה דרך הסושיאל מדיה. מתן שירות איכותי דרך הסושיאל מצמצם משמעותית את האפשרות להתפשטות של מידע שלילי על העסק. בנוסף, לקוח שקיבל מעסק טיפול טוב דרך הרשתות החברתיות יהיה נאמן יותר למותג מאשר לקוח שלא התלונן בכלל.

שירות לקוחות

3. בניית מוניטין ומודעות למותג

בעולם של היום, אחד הדברים הראשונים שלקוח פוטנציאלי עושה לפני ביצוע רכישה הוא מחקר אונליין. אם לעסק שלך אין אסטרטגיה של מדיה חברתית אתה מגביל מאוד את הסיכויים שלך לבנות מודעות למותג בשלב זה של תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן. נוכחות פעילה במדיות החברתיות השונות יכולות למלא תפקיד משמעותי בהכרה ובהפצה של העסק שלך כמקום ששווה לקנות בו מוצר או שירות. אסטרטגיה למדיה חברתית עוזרת לבנות אמון עם לקוחות ומציעה להם הזדמנות נוספת ללמוד על המותג שלך ומה הוא מייצג.

מודעות למותג

4. הגדלת התנועה לאתר

קהילה גדולה ומגוונת המקיפה את המותג שלך מראה לגוגל שהעסק שלך רלוונטי עבור הלקוחות ומציע משהו בעל ערך, מעלה את הנראות שלך בתוצאות של מנועי החיפוש ומעלה את הסיכוי שתדורג גבוה יותר במנועי חיפוש אלה. בנוסף לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל, פרופילים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינטסגרם, לינקדאין, טוויטר ועוד נותנים לך את ההזדמנויות לא להיות מדורג רק על שם העסק אלא גם על מילות מפתח שמשויכות לעסק שלך. שילוב של מדיה חברתית באסטרטגיית SEO תגביר את כוח הקידום של האתר, תדרג את העסק גבוה יותר ותזרים כמות גדולה יותר של תנועה לאתר.

5. צעד אחד לפני המתחרים

נוכחות גבוהה ברשתות החברתיות תיתן לך את האפשרות לתקשר בצורה רציפה עם קהל הלקוחות וגם עם הלקוחות הפוטנציאלים. העברה של מבצעים, עדכונים וחדשות על העסק לקהל עוקבים נאמן משפרת את התנועה לאתר ולעסק וגם את ההכנסות. תקשורת רציפה דרך המדיה החברתית נותנת לך גישה מהירה לקהל רחב, ככה תוכל לצאת במצבעים או להעביר עדכונים מהר יותר מהמתחרים שלך. כיום יש מספר רב של רשתות חברתיות פוטנציאליות לקידום העסק ולכן חשוב להתמקד רק ברשתות שרלוונטיות לעסק ושיש את היכולת לנהל אותם, גם מבחינה טכנית וגם מבחינת כוח אדם.

באיזה רשתות חברתיות להתמקד ומה היתרונות בעבודה ברשתות אלו?

יש כיום מעל ל-200 רשתות חברתיות פעילות אבל רק בודדות מהן בולטות מספיק כדי לגרוף כמות גבוהה של משתמשים ברמה היומית. כבעלי עסקים, קטנים או גדולים, אנחנו צריכים לבחור את הרשתות החברתיות שבהם נהיה פעילים. זכרו כי לא כל רשת חברתית מתאימה לעסק שלנו ופעילות רציפה ברשתות שלא מתאימות לנו לא תשרת את מטרות העסק. הכירו את הרשתות החברתיות המובילות כיום:

רשתות חברתיות
  • פייסבוק – אם פייסבוק הייתה מדינה כנראה שהיא הייתה גדולה ארצות הברית. עם ממוצע של מעל ל-2 מיליארד משתמשים פעילים באופן יומי אין ספק שמדובר ברשת החברתית הגדולה ביותר כיום. כל עסק חייב להראות נוכחות בפייסבוק. בפייסבוק ניתן לשתף את הלקוחות בתוכן חדש של העסק, מדיה חדשה, מבצעים, שינויים ועדכונים או מוצרים חדשים.

  • טוויטר – Twitter היא פלטפורמה למשפיענים, עיתונאים, אנשים תקשורת ופוליטיקאים להעברת מסרים. סיבה מצוינת לבעלי עסקים להראות נוכחות היא בטוויטר היא כדי למתג את עצמם כמובילי דעה ומומחים בתחום שלהם. זו גם דרך חינמית לעקוב אחר המתרחש בתחום של העסק, להקשיב לפידבקים של הלקוחות שלכם, הצעות לשיפור ועוד. בעזרת טוויטר אפשר לקבל מידע חיוני מאנשי מפתח בתחום העיסוק שלכם על מנת להפוך את העסק למצליח יותר.

  • אינסטגרם – פלטפורמה תחת חברת פייסבוק שעוסקת בתוכן יותר ויזואלי. פלטפורמה מושלמת להצגת הצד היצירתי הקריאטיבי של העסק. מלבד האפשרויות של העלאת סרטונים ותמונות יש גם את הפיצ'ר המוכר – ה"סטורי" שמאפשר לעסקים להיות בקשר רציף במשך 24 שעות עם קהל הלקוחות, לשגר להם עדכונים שוטפים, להעביר להם תוכן שיווקי ולא שיווקי וכמובן לתת להם מענה לשאלות ופניות. קהל היעד באינסטגרם צעיר יותר מהקהל בטוויטר ובפייסבוק.

לסיכום:

כעת, לאחר שזיהיתם את היתרונות של בניית אסטרטגיה לרשתות החברתיות, אתם בטח שואלים את עצמכם איך כדאי לכם להתחיל? גידול של קהל עוקבים נאמן הוא תהליך ארוך אבל יש טקטיקות יעילות לקבלת תפוצה אורגנית איכותית ברשתות החברתיות.

בתחילת הדרך של אסטרטגיית הסושיאל אני ממליץ "לפלרטט" עם לקוחות פוטנציאליים ברחבי הפלטפורמות, להתחיל לבנות בסיס עוקבים על ידי קופוני הנחה לשירותים בעסק, מתן מתנות והנחות יעודדו אנשים לעקוב אחר העסק, להכיר אותו מקרוב ולשתף אותו עם משפחה וחברים.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת שיווק באינטרנט. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן –  Vps hosting – בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב


לשתף זה לאהוב
מדוע כל בעל עסק קטן חייב שתהיה לו אסטרטגיית סושיאל מדיה

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים