איך בונים קהלים בפייסבוק - מדריך פרקטי שלב אחר שלב
פייסבוק: בניית קהלים והשפעת האלגוריתם. במאמר זה תקבלו מדריך שלב אחר שלב לבניית קהלים מותאמים אישית עם טיפ קטן להצלחה בסוף.
בין אם אתם בעלי עסקים או משווקים אנחנו מבינים שפייסבוק כמעט בכל יום משנים ו"משפצים" את האלגוריתם וכך גם את הצורה שבה אנחנו מטרגטים גולשים.
במאמר הבא אציג שלב אחר שלב איך בונים קהלים בפייסבוק ולסיום אתן גם טיפ קטן שיכול לעזור לכם.
כניסה למנהל המודעות בפייסבוק
ראשית ניכנס למנהל המודעות שלנו » נלחץ על המבורגר התפריט » קהלים
אזור בניית הקהלים
לאחר מכן נעבור לדף המאגד בתוכו את כל הקהלים שבנינו.
נוכל בדף זה לייצר קהלים, לערוך ואף לשתף עם חשבונות מודעות אחרים.
נלחץ על צור קהל,
ייפתחו לנו 3 אפשרויות:
קהל מותאם אישית
קהל דומה
קהל שמור
קהל מותאם אישית
באמצעות בחירה בקהל ניתן ניתן לבנות קהלים על בסיס המקורות שלכם.
מקורות - אתר, אפליקציה, רשימות לקוחות קיימות, קטלוג מוצרים, אנשים שצפו בסרטונים, טפסי לידים, דפים עסקיים, אינטראקציות במודעות.
בניית קהלים על בסיס מקור האתר
במידה ויש לכם כמה פיקסלים של פייסבוק שימו לב כי אתם בוחרים את המקור הנכון לבניית הקהל.
לאחר בחירת המקור יש ללחוץ על אירועים.
ייפתח לכם חלון בו תוכלו לראות את כל האירועים אחריהם הפיקסל שלכם עוקב.
שימו לב - לא כל האירועים שאתם רואים אצלי בהכרח יהיו אצלכם
במידה ואתם משתמשים באתר וורדפרס ניתן באמצעות התוסף pixel your site לחבר את הפיקסל של פייסבוק (גם אם הוא מחובר בצורה אחרת כרגע) ובכמה קליקים פשוטים ליצור את כל האירועים גם על אלו שלא חשבתם שאפשר לעקוב כנראה ולבנות איתם קהלים - פלאגין מס' 1 חובה למשתמשים בוורדפרס!
לפי האירועים שאנו רואים בתמונה הבאה לצורך העניין ניתן לבנות קהל על בסיס: צפייה בדף, צפייה במוצר, זמן שהייה באתר, גלילה דף לפי %, צפייה בקטגוריה ועוד כמו הוספה לעגלה, התחלת תשלום ורכישה.
בניית קהלים על בסיס רשימת לקוחות
יש לכם כבר לקוחות? מעולה!
תשתמשו במידע שיש לכם על הלקוחות שלכם ותעלו את הקהל למערכת.
באמצעות קהל רשימת לקוחות ניתן לעשות מספר דברים:
לטרגט קהל שכבר רכש וכך להחזיר אותו לחנות בכדי לרכוש עוד ממגוון המוצרים/שירותים שאתם מציעים.
לבנות קהל שדומה לקהל שקיים כבר אצלכם בעסק
בניית קהל על בסיס ערך הרכישה שלו ובכך לגרום לפייסבוק לחפש קהלים המבוססים על ערכי הקנייה שלהם.
קהל על בסיס קטלוג
אם יש לכם חנות איקומרס והיא מחוברת לקטלוג המסחר של פייסבוק, תוכלו לייצר קהל על בסיס צפייה בסדרת מוצרים או במוצרים ספציפיים.
קהל על בסיס צפייה בסרטונים
בין אם העליתם סרטונים לדפים העסקיים שלכם בצורה אורגנית או פירסמתם אותם כבר בקמפיינים קודמים, תוכלו לייצר מהם קהל ובכך לבנות משפך מכירות בהתאם לסרטון שהקהל שלכם צפה בו.
לדוגמא: יש לכם סרטון בו אתם נותנים מידע על ייעוץ משכנתאות, הסרטון הראשון לצורך העניין היה נטו סרטון עם ערך שסחף גולשים לצפות בו כמעט עד סופו. במצב כזה הייתי בונה אנשים שצפו בסרטון לפחות ב 50% ובכך אני מטרגט קהל שהתעניין מספיק בסרטון שלי ובלי קשר כרגע האם הוא צריך את השירות שלי או לא.
לאחר מכן על בסיס הקהל הזה ניתן יהיה לשווק את השירות שלכם - זה יכול להיות מתורגם בצורה של תמונה עם מגוון לקוחות שאתם בבנק וחותמים על משכנתא. יכול להיות תמונות עם המלצות של לקוחות..
ובכך יצרתם משפך פשוט אך חזק ליצירה של לידים.
קהל טפסי לידים
כאן ניתן לטרגט גולשים שפתחו טופס לידים בפייסבוק/שפתחו אבל לא שלחו טופס/שפתחו ושלחו טופס.
קהל חוויה מידית
במודעות של פייסבוק ישנה אפשרות שלא להעביר ישר עם לינק לאתר אלא לפתוח מן דף נחיתה שנמצא בתוך אפליקציית פייסבוק ולהציג שם את המוצרים או השירותים שלכם.
וגם כאן ניתן לבנות עליהם קהלים שונים בהתאם לאינטראקציות שבוצעו שם.
קהל קניות
כאן ניתן ליצור קהלים על בסיס הדפים העסקיים שלכם בין אם בפייסבוק או באינסטגרם בהתאם לאינטראקציות שקיימו עם החנויות שלכם בדפים.
קהל על בסיס אינטראקציות עם חשבון האינסטגרם
בין אם אתם מתחזקים חשבון אינטסגרם בצורה אורגני (ורצוי) ובין אם רק בצורה ממומנת משתמשים בו.
ניתן לייצר מגוון קהלים שביצעו איתכם אינטראקציה בחשבון כגון:
ביקור בפרופיל, פוסט, מודעה, לייקים, תגובות, שמירת פוסטים, החלקות קרוסלה, הקשות שונות.
ביקור בפרופיל.
מעורבות עם פוסט/מודעה.
גולשים ששלחו לכם הודעה בחשבון.
גושלים ששמרות פוסטים בין אם אורגנית או דרך מודעה ממומנת.
קהל על בסיס אינטראקציות עם חשבון הפייסבוק
גם כאן בדומה לפיסקה האחרונה ניתן ליצור את אותם קהלים שביצעו אינטראקציה עם הדף העסקי שלכם בפייסבוק.
קהל על בסיס אירועים אחרונים
במידה ואתם סוג של עסק שמייצרים אירועים והשתתפויות בהם דרך הדף העסקי בין אם השתתפות פיזית או דרך זום.
ניתן לייצר על בסיס זה קהלים כמו:
גולשים שהשיבו משתתף או מתעניין
גולשים שהשיבו רק משתתף
השיבו רק מתעניין
ביקרו בדף האירוע
גילו מעורבות
רכשו כרטיסים
בניית קהל על בסיס מעורבות במודעות בפייסבוק
כאן ניתן לבנות קהל על בסיס גולשים בין אם הגיעו מתנועה אורגנית או ממומנת ויצרו אינטראקציה במודעות שלכם.
קהל דומה
באמצעות בחירת מקור של קהל דומה ניתן לעשות זאת ב 2 דרכים.
לבנות קהל דומה ישירות מכאן, לבחור את מקור הקהל (פיקסל), בחירת מיקום הקהל ומספר הקהלים הדומים שתרצו ליצור בהתאם לאחוז הקהל הדומה.
ככל שאחוז נמוך יותר כך הקהל יהיה קטן יותר ורלוונטי יותר (כל עוד הוא אכן רלוונטי מלכתחילה).
דרך שנייה ליצירת קהל דומה
דרך שנייה היא לאחר שיצרתם קהל מותאם ניתן בבחירה שלו ולאחר לחיצה על 3 נקודות בבר העליון ליצור קהל דומה בקליק על בסיס אותו קהל.
קהל שמור
קהל שמור זהו קהל על בסיס מאפיינים שאתם בונים.
חלק מהמאפיינים אותם תוכלו לבחור בעת בניית הקהל הם:
מיקום
גילאים
מין
שפה
דמוגרפיה
תחומי עניין
התנהגות צרכנית
לסיכום:
במאמר זה הדרכתי כיצד צעד אחר צעד איך בונים קהלים בפייסבוק, איך לבנות קהלים על בסיס מקורות המחוברים לפיקסל, על בסיס קהלים דומים, כמו כן גם קהלים מותאמים אישית משמע קהלים שמורים.