יועץ שיווק לעסקים קטנים
יועץ שיווק לעסקים קטנים הוא איש מקצוע שמתמחה בעזרה לעסקים קטנים לצמוח ולשגשג באמצעות שיווק.
כשאתם מנהלים עסק קטן, כל שקל חשוב לכם.ברור לכולם שעם האתגרים הקיימים בסביבת התחרות, הכניסה של שחקנים חדשים לשוק, שינוי הרגלי הצריכה של המשתמשים ועוד, לא שמורה לעסק קטן האפשרות לירות באפלה, ולבצע מהלכים של ניסוי וטעיה מלווים בהוצאות גדולות.אחד הפתרונות המעשיים והפרקטיים ביותר שיכול לעשות בהם שימוש בעלים של עסק קטן, כדי למצוא את הנתיב הנכון בעולם השיווק הדיגיטלי, הוא להיעזר בשירותיו של יועץ שיווק לעסקים קטנים. יועץ כזה, לרוב יקח בחשבון את מכלול השיקולים שעומדים לנגד עיניו של בעל העסק, ויסייע במציאת הפתרון המיטבי לפרסום שירותי העסק ברשת.אני שי כהן הבעלים ב - SFB שיווק דיגיטלי מספק שירותי ייעוץ וליווי של עסקים קטנים, מתוך האמונה, שעסק קטן חייב להיות מדויק מאוד באסטרטגיה השיווקית שלו על מנת לשרוד בעולם הקשוח שם בחוץ.במאמר הזה נרצה לעסוק בתפקידיו של יועץ שיווק לעסקים קטנים ולהבין איזה ערך מוסף יכול יועץ כזה לספק לבתי עסק שונים.
בדיקת כדאיות
התפקיד הראשון של יועץ שיווק לעסקים קטנים הוא לבצע, יחד עם בית העסק, בדיקת כדאיות בכל הקשור לפרסום של שירותי העסק אונליין. במקרים מסוימים, בגלל סביבת התחרות, המרווחים הנמוכים, שיעורי ההקלקה המזוייפים הגבוהים בנישה או הגדרה לא נכונה של המוצר - קשה עד בלתי אפשרי יהיה לייצר לאורך זמן רווח בעסק.במקרה כזה, תפקידו של יועץ שיווק לעסקים קטנים הוא לשקף בפני הלקוח את המצב ולחשוב יחד על פתרונות יצירתיים, מחוץ לקופסה, שיאפשרו לבית העסק להגיע אל קהל של לקוחות משלמים, הרבה יותר בזול, בתבונה ובדרך היעילה ביותר.
בחירת ערוץ הפרסום הנכון
יועץ שיווק לעסקים קטנים צריך להגדיר, יחד עם בעל העסק, מהם ערוצי הפרסום המתאימים ביותר. בחירת ערוץ הפרסום מושפעת מלא מעט פרמטרים: ראשית, היכן קהל היעד של בית העסק נמצא. שנית, היכן המתחרים נמצאים. בנוסף, חשוב לזכור שישנן עלויות לפרסום בערוצים השונים. מציאת אפיק הפרסום המתאים צריכה לקחת בחשבון את כלל הפרמטרים על מנת לוודא שהמקפיין יהיה אפקטיבי, יעיל, ובעיקר רווחי.
סיוע בהגדרת הצעת הערך
תפקיד נוסף וחשוב לא פחות של יועץ השיווק הוא להגדיר היטב את הצעת הערך של הלקוח. מה, למעשה, היתרון היחסי של הלקוח? במה הוא מתעלה מעל המתחרים? מדוע שקהל של גולשים שנתקל במודעה של הלקוח ירצה לרכוש מוצרים או שירותים דווקא מבית העסק הזה?הזיקוק והדיוק של הצעת הערך הם חשובים מאוד להצלחה של הקמפיין השיווקי.
מדידה וניטור
לאחר שיועץ השיווק סייע לבית העסק להגדיר את מרחב הפעילות שלו, ולאחר שהוקם הקמפיין ובוצע טיוב למשתנים השונים, הגיעה העת למדוד את הביצועים של הקמפיין. מדידה היא תורה בפני עצמה.כאשר בית עסק מציב לעצמו מדדים לא נכונים, הוא עלול לקבל תמונה מוטעית של הצלחת הקמפיין ברשת. האם מטרת הקמפיין הייתה להגביר את המודעות למותג? לבנות קהל יעד לצורך התקשרות עתידית? להגדיל מכירות באופן מיידי במסגרת מבצע? לכל אחת מן המטרו האלו צריך להגדיר מדדים שונים.יועץ שיווק לעסקים קטנים אשר צבר לא מעט ניסיון בשוק הגדול, יוכל לסייע לכם בהגדרת המדדים האלו על הצד הטוב ביותר.