חברת קידום אתרים או פרילנסר? 6 הבדלים שיעזרו לכם לקבל החלטה
מאמר זה נכתב על מנת לשקף לכם את ההבדלים העיקריים בין 2 האפשרויות העיקריות לקידום האתר שלכם. חברה לקידום אתרים או פרילנסר.
בעידן של היום כאשר יש תחרות גבוהה בענף העסקי באינטרנט, בעלי עסקים שרוצים למצוא בעל מקצוע שיקדם להם את העסק מתמודדים מול מגוון רחב של אפשרויות ובלבול.
אז החלטתם שהגיע הזמן להריץ את האתר שלכם, הקמתם אותו הוא נראה מעולה, אתם רוצים להביא תנועה לאתר, מכירות/לידים ואתם שואלים את עצמכם מה נכון יותר חברת קידום אתרים או פרילנסר?
אתם בטח שמעתם מכל מיני אנשים וקראתם המון מילים באינטרנט כגון: קידום אורגני, SEO, פרסום בגוגל, מילות מפתח..
במאמר זה אנו הולכים לדבר על שתי אפשרויות עיקריות לבחירת איש מקצוע בין פרילנסר לחברת קידום אתרים.
אז מה באמת עדיף? התשובה היא, כמובן, תלוי במה שחשוב לכם.
קצת רקע
כיום, קידום אתרים הפך לחלק אינטגרלי ביותר בשיווק המקוון בעידן הדיגיטלי.
עסק שלא מופיע באינטרנט פשוט כאילו לא קיים.
כשיש מגוון רחב של אתרי אינטרנט ברשת והתחרות בין האתרים גוברת, נוצר מצב שלגולשים יש המון אופציות לבחירה..
הסיטואציה הזו בה יש תחרות בין המון אתרי אינטנרט ובעלי עסקים יוצרת מצב שמחייב אותנו למצוא את הדרך לבלוט מעל כולם ולהילחם על המקום שלנו ברשת.
לכן אנחנו נהייה חייבים לעשות זאת בצורה הכי טובה שאפשר.
אז איך נראית הצלחה בקידום אתרים?
הצלחה בקידום אתרים נמדדת על פי היעדים שהצבתם לעסק שלכם,
על פי המטרות שרציתם להגיע אליהם אחרי מסע של פרק זמן מסויים שבו עשיתם את כל מה שצריך בשביל להגיע לתוצאות הרצויות.
ההצלחה מתחילה כאשר תנועה שהתחילה להיכנס לאתר שלכם מתחילה
לאט לאט לבצע המרות (רכישות / לידים / שיחות טלפון וכו').
דבר נוסף שיעיד על ההצלחה של קידום האתר שלכם בצורה אורגנית הוא שיפור דירוג האתר שלכם.
כאשר האתר שלכם מופיע קרוב יותר לתוצאות החיפוש הראשונות במנועי החיפוש.
מה דורשת ההצלחה בקידום אתרים?
ההצלחה בקידום אתרים דורשת מאיתנו סדר וארגון ברמה גבוה במס' פרמטרים על מנת להבטיח את ההצלחה של קידום האתר שלנו.
אנו חייבים שיהיה סדר, ארגון, מטרות ויעדים לקידום האתר שלנו -
אך לפעמים זה עלול להיות אתגר, וזה בסדר.
אתם בעלי העסק, אתם בעלי המקצוע, אתם צריכים להיות הכי טובים במוצר שאתם מוכרים,
אתם צריכים לתת שירות מעל למצופה ולבדוק שהכל רץ בעסק.
עליכם להשקיע את הזמן שלכם בדברים האלו.
קידום איכותי דורש מקדם אתרים מקצועי, מנוסה ומיומן שמבצע מעקב יום יומי על תוצאות הקידום של האתר שלכם ומנתח כל דבר לעומק על מנת לשפר את הביצועים וכדי שכמובן בסופו של דבר תהיו תמיד ב"טופ".
הצלחה דורשת זמן ועדיף להשתמש באיש מקצוע.
קידום אתרים בגוגל לבד - זה אפשרי?
אני נוטה לראות המון בעלי עסקים שבוחרים באופציה
של לראות כמה סרטונים חינמים ביוטיוב, לקרוא קצת מאמרים ולהרגיש שעכשיו הם יודעים לקדם אתרים, אך המציאות היא שונה.
במציאות זה לא רק להפעיל כמה כפתורים ולכתוב כמה מאמרים, אלא מדובר בהבנה של
אסטרטגיות לקידום אתרים מורכבות וניתוח נתונים ברמה גבוהה ומדוייקת.
לכן, כדי שתוכלו לעשות זאת לבד אתם תצטרכו לבנות אסטרטגיה
וללמוד ניתוח נתונים והסקת מסקנות,
דבר שלא לומדים לעשות תוך יום, שבוע, חודש וגם לא שנה בטח ובטח שלא כאשר
לא משקיעים את הזמן הנדרש ללמידה וצבירת ניסיון.
אז כדי לסייע לכם לענות על השאלה אם לבחור בפרלינסר לקידום אתרים או חברה לקידום אתרים,
מפורטים כאן בהמשך 6 הבדלים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני ההחלטה החשובה.
אז מה הם בעצם 6 ההבדלים העיקריים בין חברת קידום אתרים לבין פרילנסר:
1. שירותים:
חברות לקידום אתרים ופרילנסרים הם שני סוגים שונים של ישויות המספקים שירותים כדי לעזור לעסקים להגביר את הנוכחות והנראות שלהם באינטרנט, לשפר את ההכנסות שלהם, לנפץ את תקרת הזכוכית של העסק ולהגיע לגבהים חדשים דרך קידום האתר שלהם.
ההבדל העיקרי בין חברה לקידום אתרים לבין פרילנסר הוא היקף עבודתם ורמת התמיכה שהם יכולים לספק,
חברות קידום אתרים מציעות מגוון שירותים, לרבות קידום אתרים, שיווק באמצעות תוכן, פרסום ממומן, בניית אתרים וניהול מדיה חברתית.
הם גם מספקים עצות אסטרטגיות כיצד להשתמש בצורה הטובה ביותר בשירותים אלה להשפעה מרבית. פרילנסרים עשויים להתמחות באחד או יותר מהתחומים הללו, אך בדרך כלל הם מתמקדים במשימות ספציפיות.
חשוב לנהל שיחות מול שני הצדדים כדי להבין מה כל צד יכול להציע לאתר ולעסק שלכם.
2. מחיר:
כמו שכבר הבנתם מהפסקה הקודמת, בדרך כלל נוכל לקבל מחברה לקידום אתרים יותר שירותים בפרקי
זמן קצרים ומהירים יותר. זה מתאפשר באמצעות יותר כוח אדם ממה שיש לפרילנסר.
3. זמינות ושירות אישי, מי האיש קשר?:
בקידום אתרים ובכלל בכל שירות שאתם משלמים עבורו – חשוב שיהיה לכם איש קשר למעקב אחר הביצועים.
מקדם אתרים שתוכלו להתקשר אליו ולקבל מענה אנושי, לשאול שאלות ולקבל תשובות.
לא מענה אוטומטי וגם לא שירותי קבלת הודעות, איש קשר שיענה לטלפון וימשיך איתכם את השיחה מהמקום שבו היא נעצרה בפעם האחרונה שדיברתם.
אז אם למשל אתם אנשים שאוהבים לדבר והזמינות חשובה לכם, ייתכן שהתקשרות מול פרילנסר תהיה נכונה יותר עבורכם.
אגב, האפשרות שחברה לקידום אתרים תמנה איש קשר מולכם שינהל את הקידום ואליו תוכלו לפנות בעת הצורך בהחלט קיימת.
אז אם קיבלתם איש קשר אישי מהחברה לקידום אתרים, לאף אחד מן הצדדים אין יתרון ממשי על הצד האחר.
אבל כן, חשוב שנזכור שקורה לא מעט ששכירים בחברות קידום אתרים מתחלפים, ובהתאם לכך גם איש הקשר שלכם עשוי להתחליף באחר, מדי פעם.
4. רמת המחויבות:
בנושא הזה של המחויבות, צריך יהיה להבין כיצד פועל פרילנסר וכיצד פועלים שכירים בחברה לקידום אתרים.
פרילנסר מחויב לכם כלקוחות, והוא חייב להוכיח כל חודש מחדש את יכולותיו כדי שתאמינו בו ותרצו להמשיך לעבוד איתו.
שכירים בחברה לקידום אתרים עובדים בהתאם למנגנון אחר של משכורת ויש כאלו שגם מתוגמלים בהתאם לביצועים שלהם ולאחוז הלקוחות שהם מצליחים לשמר.
זאת אומרת למשל, אם הם נמדדים על שיעור נטישת הלקוחות – הם ימנעו מכם לנטוש בכל מחיר, ויעשו את מירב המאמצים לכך שתהיו מרוצים.
תוצאות הקידום שלכם יהיו חשובים להם והם ישקיעו בכם.
אך אם, לעומת זאת, הסכם העבודה שלהם כולל שכר בסיס ללא בונוסים מיוחדים שמניעים אותם להשקיע בלקוחות שהם מנהלים, צריך לשאול מה מניע את אותם העובדים ללתת עבורכם את הנשמה ולדאוג מחדש בכל חודש שתישארו מרוצים.
5. הכשרה:
בדרך כלל כשאתם מחפשים חברה או פרילנסר לצורך קידום האתר של העסק,
הרבה מאוד פעמים תהיו מוטרדים בשאלות כמו:
- "מהי ההכשרה של אותו מקדם אתרים?"
- "הוא יודע בכלל מה הוא עושה?"
- "איך אני יכול/ה לסמוך עליו?"
במידה והפרילנסר הוא מקצוען בתחום, בעל שם בתעשיה, עם תוצאות מוכחות בשטח, אנחנו נוכל לסמוך עליו.
ניתן לבדוק גם האם יש לו תגים מסויימים / תעודות שקיבל ממקורות אמינים כמו גוגל.
לדוגמא, תג שותף של גוגל פרטנר שלנו יש ב SFB:
במידה ולא אנחנו כנראה נצטרך לחשוב פעמיים או ללכת לכיוון של חברה לקידום אתרים.
במקרה כזה לחברה יהיה יתרון מהסיבה שבחברה מחוברים בדרך כלל כמה וכמה מוחות יחד או בעלי תפקידים שונים לכל משימה בקידום האתרים עם ניסיון חיים בתחום ובנישות שונות.
6. דיווח על התוצאות והנתונים:
מקדם אתרים מקצועי שלוקח את התפקיד שלו ברצינות, צריך גם לתת דין וחשבון על תוצאות העבודה שלו ולשתף את הלקוחות שלו במה שנעשה ומה שהולך לקרות מעתה והלאה.
בדרך כלל כשעובדים עם חברה, יש לה תהליכי עבודה מסודרים, אחידים וקבועים מעצם העובדה שהיא כנראה עובדת עם מס' רב של לקוחות.
לכן היא תדווח בתצורה מסוימת, בתאריכים קבועים, בפורמט קבוע, ללקוחות אשר מקבלים ממנה שירות.
לעומת זאת, בזכות הגמישות בעבודה של הפרילנסר, שהיא לרוב משמעותית יותר מאשר חברה שפועלת על פי נהלי עבודה מסויימים - מול הפרילנסר יהיה לכם יותר קל לבצע את השינויים הדרושים בתצורת ההתקשרות כך שהם יתאימו לשני הצדדים וכולם יצאו מרוצים.
אצלנו בSFB תקבלו מערכת המציגה בזמן אמת את הקמפיינים הפעילים יחד עם תוצאות הקידום בצורה ברורה וקלה להבנה יחד עם דוחות שבועיים וחודשיים בפורמט קבוע.
בנוסף, תקבלו שיחת זום אחת לחודש (או יותר במידת הצורך) בה נעבור יחד על מה היה החודש,
תוצאות הקידום, פידבק מכם כדי שנוכל לדעת האם עמדנו בצרכים שלכם ולבסוף פידבק מאיתנו על מה צריך
לעשות מהצד שלנו ושלכם על מנת להתקדם לשלב הבא.
אז איך בעצם מקבלים החלטה בעניין זה?
כדי לקבל החלטה אתם תצטרכו לעבור על כלל ההבדלים שנתנו לכם כאן,
להבין מה מתאים לכם מבחינת העסק וגם מבחינת הדרישות שלכם ברמה האישית.
יצא לכם לעבוד עם נותן שירותים בעבר? מה אהבתם? מה לא אהבתם? תחשבו על זה.
למשל, יש אנשים שאוהבים ונוח להם שיש מישהו שזמין לטלפון כל היום, שיענה להם כל כמה דק על שאלה
ויש כאלו שלא צריכים את זה ומעדיפים לסמוך על מקדם האתרים וליצור איתו קשר אחת לחודש על מה המצב ואיך מתקדמים.
לסיכום, תשקלו היטב איזו אופציה תתאים יותר עבור הדרישות והרצונות שלכם.
אם תרצו לדבר איתנו קצת בטלפון, תשאירו פרטים ונקשקש קצת על קידום האתר שלכם
ועל איך נוכל לעזור לכם :).
בהצלחה!