מיהו יועץ שיווק ואיך הוא יכול לעזור לעסק שלכם?
במאמר זה נדבר על החשיבות בפיקוח וניהול התקציב בפרסום באינטרנט ואיך יועץ שיווקי יוכל לעזור לנו במשימה
בעולם שבו מחירי הפרסום באינטרנט נראים, על פניו, אטרקטיביים, ויותר ויותר ערוצי שיווק ופרסום זמינים לכל בית עסק בלחיצת כפתור, קל מאוד להתפתות ולתת לתקציב השיווק בעסק לתפוח בלי פיקוח ובקרה מתאימים.
אלא שהטבלה, כמו שנהוג לומר, לא משקרת, ובעלי עסקים רבים שבוחרים להשקיע את מיטב כספם בפרסום בגוגל או בפייסבוק וכן באורגני וזאת מבלי לקבל שירות מיועץ שיווק בעל ניסיון - יכולים לגלות מהר מאוד שבמקום להגדיל את סעיף ההכנסות, שיווק לא אופטימלי מגדיל בעיקר את סעיף ההוצאות.
אז במאמר הבא ננסה להסביר כיצד יכול לתרום לכם יועץ שיווק בעסק. אני, ב SFB שיווק דיגיטלי, אוכל ללוות אתכם בהגדרת האסטרטגיה השיווקית של העסק, במציאת ערוצי השיווק המתאימים לכם, בהגדרה ואפיון מדויק של קהל היעד שלכם, ובמקסום התוצאות שתוכלו לקבל מן הקמפיין השיווקי שלכם.
ובכן, בלי להכביר במילים, הנה כמה מתפקידיו העיקריים של יועץ שיווק:
מיפוי היתרון היחסי של העסק:
יועץ שיווק מקצועי בראש ובראשונה ינסה למפות, יחד אתכם כבעלי העסק, מהם היתרונות היחסיים שבית העסק מציע אל מול סביבת התחרות. האם בית העסק מציע זמני משלוח מהירים יותר? האם מבחר גדול יותר של מוצרים או שירותים? אולי זה המחיר האטרקטיבי? מותג חזק ובעל שם? תקופת אחריות ממושכת?
היתרון היחסי של העסק הוא המפתח להגדרת הקמפיין ולמיפוי קהל היעד בשלבים הבאים. אם העסק משווק מוצרי יוקרה, קהל היעד שלו ככל הנראה יורכב מאוכלוסיות אמידות, ואילו אם בית העסק מספק מחירים זולים במיוחד, קהל היעד ימצא במקומות אחרים.
אפיון מדויק של קהל היעד:
הפעולה השניה שצפוי יועץ שיווק לבצע יחד אתכם היא אפיון מדויק ככל האפשר של קהל היעד שלכם. המטרה היא ברורה: ככל שהקמפיין שלכם יהיה מדויק יותר, כך סביר יהיה להניח שהוא יהיה ממיר יותר.
על מנת לדייק את קהל היעד, יועץ שיווק מקצועי ימפה יחד אתכם היכן קהל היעד הזה נמצא, באילו שעות הוא פעיל, האם הוא קהל יעד עסקי או פרטי, האם המוצר שאתם מספקים לקהל היעד נחשב למוצר צריכה בסיסי והכרחי או נתפס כמותרות, האם קהל היעד מודע לעצם הפתרון או שצריך להכיר לו את הפתרון המוצע, האם קהל היעד מחפש ביוזמתו את הפתרון וכו'.
הגדרת אסטרטגיית השיווק:
אסטרטגיית השיווק היא שם כולל לתזמור כלל המערכים בעסק כדי להוביל להצלחת הקמפיין. יועץ שיווק יגדיר יחד אתכם את הפעולות הדרושות על מנת למקסם את המכירות מקהל היעד.
החל מגיבוש אסטרטגיית התוכן, דרך מיפוי הערוצים שבהם תפרסמו את השירותים שלכם, דרך מיפוי מילות המפתח המתאימות, הן לקידום האורגני והן לקידום הממומן, דרך פעילות בערוצים משלימים כמו ניהול דפי סושיאל, העלאת תוכן וידאו ליוטיוב, פעילות שיווקית באינסטגרם - כל אלו רק חלק מן הטקטיקות שבהן ישתמש יועץ שיווק כדי להגדיר היטב את האסטרטגיה השיווקית שלכם.
ביצוע מדידה, טיוב ואופטימיזציה לקמפיין באופן שוטף:
יועץ שיווק ילווה אתכם לא רק בשלב הגדרת הצעת הערך שלכם והקמפיין השיווקי של העסק, אלא גם במדידה, ניטור, וביצוע הטיובים הדרושים על מנת למקסם את ביצועי הקמפיין.
כדי שקמפיין שיווקי יעבוד בצורה האפקטיבית ביותר, נדרש זמן למידה לא מבוטל, שבו מנתח היטב בית העסק לאילו תכנים מגיב קהל היעד טוב מאחרים, אלו הצעות ערך רלוונטיות לו יותר מאחרות ובאילו ערוצים כדאי יהיה לו לפעול.
אני ב - SFB צברתי ניסיון רב בשירותי ייעוץ שיווקי לעסקים רבים, ואשמח, כמובן, לעמוד גם לשירותכם על מנת לוודא שמאמצי השיווק שלכם ישאו פרי.