שיווק באינטרנט - איך עסקים צריכים לעשות זאת

שיווק באינטרנט: המפתח להצלחה ב2023. איך לחשוף עסקים ללקוחות רלוונטיים? איך לייצר שיווק מדוויק ויעיל? היכנסו ולמדו כיצד

שי כהן
עודכן לאחרונה:
שיווק באינטרנט - איך עסקים צריכים לעשות זאת

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

שיווק באינטרנט - איך עסקים צריכים לעשות זאת

שיווק באינטרנט הוא המסלול הנכון עבור עסקים מזה שנים ובעיקר בשנת 2023. בעזרת שיווק באינטרנט, בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים מצליחים לחשוף את עצמם למספר עצום של לקוחות רלוונטיים ולהגדיל את היקף המכירות שלהם. השיווק באינטרנט צריך להיות נכון איכותי מדוייק לקהל היעד שלכם כדי שהוא אכן יצליח להגיע לקהלי היעד הנכונים ולמצות את האפקטיביות שלו. המשיכו לקרוא וגלו איך עושים שיווק נכון באינטרנט.

שיווק לעסקים

לפני שנצלול אל תוך השיווק באינטרנט, חשוב להקדים כמה מילים על שיווק לעסקים באופן כללי. בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב כי אם הם מוכרים מוצר טוב הלקוחות כבר יגיעו ואין להם צורך לשווק את עצמם. הדבר נכון, אולי, ביישוב קטן או באזור מבודד ללא הרבה תחרות וכאשר מוכרים מוצר בסיסי אשר לכולם יש בו צורך. מכולת יישובית אכן יכולה להסתפק בשיווק מצומצם יחסית אם בכלל.

מנגד, רוב רובם של העסקים מצויים בשוק תחרותי בו ללא שיווק אסטרטגי נכון, הסיכויים להצלחה עסקית יורדים פלאים. הלקוחות צריכים לבחור בכם מבין כל המתחרים שלכם, וזאת, כמובן, רק בהנחה שהם אכן רוצים את המוצר. אשר על כן, בעת המודרנית, ללא שיווק כלל לא פשוט להגדיל מכירות בעסק.

השיווק העסקי בנוי בכמה שלבים. ראשית, המשווק יעורר אצל הצרכנים תחושת צורך. המשווק יפנה את תשומת ליבם של הצרכנים לכך שהמוצר המשווק יכול יהיה לסייע להם, מה שיגרום לצרכנים לחוש כי הם זקוקים לו.

לאחר מכן, המשווק ימשיך אל שלב המודעות, בו הוא יוביל את הצרכנים להכיר את המוצר שלכם. בשלב המודעות הצרכן עוד לא מחליט לרכוש את המוצר. השלב הבא הוא שלב המיצוב והבידול. שלב המיצוב והבידול נועד לשכנע את הצרכן לרכוש דווקא את המוצר שלכם מכל המוצרים בשוק. כאן, יושקעו כבר מאמצי שיווק ברימרקטינג עבור הלקוח שכבר נפגש עם המוצר שלכם אשר צפויים להוביל את הצרכן לרכישה.

שיווק מסורתי

בעבר הלא - רחוק, עיקר השיווק נעשה בעיתונים, בשלטי מודעות, בשלטי חוצות ובזמנים קרובים אף יותר גם פרסום בטלוויזיה תפס נתח משמעותי משוק השיווק. כיום, כל הפלטפורמות הללו עודן חשובות מאוד, אך לב ליבו של השיווק נעשה ברשתות החברתיות ובפרסום בגוגל אדס.

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הינו שם כולל לסוגים רבים של שיווק הפתוחים בפני בעלי העסקים. אנו נתמקד בארבעת העיקריים שבהם – קידום אתרים אורגני בגוגל וברשתות החברתיות וקידום ממומן בגוגל ופרסום ממומן ברשתות החברתיות.

קידום ממומן בגוגל

דמיינו לכם את יוסי. יוסי הינו לקוח פוטנציאלי עבור העסק שלכם – חנות טלפונים במרכז הארץ. יוסי לא מכיר חנות טלפונים מסוימת ממנה ירצה לרכוש את המכשיר הסלולארי הבא שלו. אשר על כן, הוא ייכנס לגוגל ויכתוב בשורת החיפוש "חנות טלפונים במרכז". בשלב זה, תרצו לוודא כי האתר של החנות שלכם יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש. זאת, כדי שיוסי יבחין בחנות ואולי ירכוש ממנה את המוצר.

הדרך הבטוחה ביותר לקידום האתר בגוגל, הוא רכישת מודעה מגוגל. בית העסק שלכם ירכוש שטח פרסום מגוגל וכאשר גולש יחפש ביטוי מעין זה האמור, תופיע לו בראשית תוצאות החיפוש המודעה שלכם. 

לשיווק באינטרנט מסוג זה יתרון מובהק – ההופעה בראש העמוד מובטחת. חשוב לשים לב כי בוחרים מונחים מדויקים וקהלי יעד נכונים אליהם רוצים לפנות מבחינת אזור מגורים, גיל, דת, מגדר ועוד, אך ככלל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם צפויים להיחשף למודעה. 

קידום אורגני בגוגל

תוצאות החיפוש האורגניות הן אלו אשר גוגל מיקם בראשית דף התוצאות על בסיס האלגוריתם שלו ולא על בסיס תשלום לגוגל. לקוחות תופסים תוצאות אלו כאמינות יותר. שיווק באינטרנט לצורך קידום אורגני בגוגל, נעשה באופן הבא.

בעל העסק יבנה אתר אינטרנט בין אם תדמית או איקומרס בהיררכייה נכונה, יעלה מאמרי תוכן לאתר באופן עקבי בהתאם לכמות המאמרים ואף יותר שהמתחרים שלו עושים, יקבל המלצות (קישורים) מאתרים אחרים נישתיים וגם חדשותיים בכדי להעלות את סמכות הדומיין של האתר וכן יעשה אופטימיזציית ON-PAGE קבועה על עמודי התוכן שלו. כמובן שישנם עוד המון סוגי אופטימיזציות ואטסרטגיות וזאת בהתאם לסוג האתר והנישה שלו.

קידום ממומן ברשתות חברתיות

כלי נוסף לשיווק באינטרנט, הוא קידום ממומן של אתר או מוצרים ברשתות החברתיות. עליכם לבחור לקדם את המוצר ברשת המתאימה ביותר לכך. פייסבוק, למשל, מתאים לדור מבוגר יותר. טוויטר אינטלקטואלי ווכחני. אינסטגרם לשנות ה-20 וה-30-40, כאשר האופי קליל ומצחיק יותר וטיקטוק לבני העשרה וה-20 ומתחיל גם שם לעלות ל 30+ כאשר התוכן צריך להיות קצר קולע מושך ועכשווי.

קידום אורגני ברשתות החברתיות

דרך נוספת לביצוע שיווק באינטרנט, היא קידום אורגני ברשתות. פנו אל אושיות רשת, העניקו להם מהמוצרים שלכם בחינם ובקשו מהן, בתמורה, לקדם את המוצר אצלן ברשת החברתית. כך, העוקבים יחשפו למוצר בצורה מיטבית. דעו כי עדיפה אושיית רשת פחות מפורסמת ויותר מותאמת למוצר מאשר אושיית על בעלת קהל מגוון אשר ברובו לא רלבנטי עבורכם.

לסיכום

לסיכום, ישנן 4 דרכים אופטימליות לשיווק באינטרנט. ארבע הדרכים הן קידום ממומן בגוגל, קידום ממומן ברשתות החברתיות, קידום אורגני בגוגל וקידום אורגני ברשתות. 

מאחל המון בהצלחה!

לשתף זה לאהוב
שיווק באינטרנט - איך עסקים צריכים לעשות זאת

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים