5 הדיברות לבחירת חברה לשיווק דיגיטלי
במאמר זה נדבר על 5 דברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים בחברה לשיווק דיגיטלי
אם גם אתם הבנתם שכניסה אל הזירה הדיגיטלית היא בלתי נמנעת, וכדי להצליח ולהגדיל את הפעילות של העסק תצטרכו לשווק אונליין, סביר להניח שהתלבטתם בסוגיה האם לבצע את פעילות השיווק הדיגיטלי שלכם בעצמכם, או לפנות אל חברה מקצועית שתסייע לכם.
מצד אחד, במקרה שתוכלו לבצע בעצמכם את פעילות השיווק בהצלחה, אין ספק שתוכלו לחסוך בהוצאות ולהשאיר תקציב גדול יותר עבור פעילות השיווק עצמה. מצד שני, יותר מסביר להניח שאם לא צברתם ניסיון מעשי בעולם השיווק הדיגיטלי, תבזבזו זמן יקר, ומשאבים רבים על ניסיונות לא מדוייקים ולא אופטימליים, שייתכן ויגרמו לכם למפח נפש, כמו גם איבוד האמון בערוצי השיווק הדיגיטליים השונים.
במאמר הזה ננסה להסביר כיצד אנחנו ב - SFB שיווק דיגיטלי תופסים את החשיבות של חברה לשיווק דיגיטלי, ובפרט כיצד תדעו האם כדאי להתקשר מול חברה שמצהירה על עצמה כבעלת ניסיון בתחום, או שמא צריכות להידלק אצלכם נורות אדומות לפני ההתקשרות איתה.
5 הבדיקות שכדאי לעשות לפני שבוחרים בחברה לשיווק דיגיטלי:
בדיקה ראשונה: ניסיון קודם בתחום הספציפי שבו אתם מתמחים
כל חברת שיווק דיגיטלי תצהיר על כך שצברה ניסיון רב בתחום השיווק אונליין, ותראה לכם תוצאות של קמפיינים מוצלחים שהצליחה לבצע. ככל שהנתונים האלו באמת מרשימים, מה שצריך לעניין אתכם הוא דווקא ניסיון ספציפי של חברת השיווק בתחום בו אתם פועלים.
הסיבה לכך היא שבמקרים רבים, הצלחה של ניהול קמפיין בתחום אחד, איננה מבטיחה הצלחה של ניהול קמפיין בתחום אחר. לכל תחום ולכל נישה המאפיינים הייחודיים להם, התנהגות האופיינית לקהל היעד שלהם, וכן מגמות צרכניות אשר מתייחסות אליהן.
בדיקה שניה: המלצות של לקוחות החברה לשיווק דיגיטלי
בדיקת פרופיל הממליצים של החברה יכולה להיות עניין טריקי למדי. הסיבה לכך היא שבמקרים רבים, שורת הממליצים עלולה להיות מכורה, ולכלול בעיקר חברות עסקיות שנמצאות בקשר שוטף עם אותה חברה. אלא שגם ברשימת ממליצים כזאת יש ברכה. נסו לפנות אל הממליצים האלו ולהתרשם מן התהליך שעברה מול החברה המציעה לכם שירותי שיווק דיגיטלי. נסו למפות את הבעיות שהיו בתהליך לצד ההישגים המרשימים.
אם, אגב, תמצאו שהתהליך עבד בצורה מושלמת ולא היו כל טענות, ייתכן בהחלט שמדובר בממליצים מכורים, ואולי מדובר בסימן שכדאי יהיה לכם להתרחק מן הספק הזה, או לחלופין לבדוק יותר לעומק את אמינות הממליצים ולבקש ממליצים נוספים.
בדיקה שלישית: דוגמאות לתוצאות של קמפיינים מוצלחים
לפני שאתם בוחרים להתקשר מול חברה לשיווק דיגיטלי, נסו לקבל ממנה נתונים אודות קמפיינים מוצלחים שביצעה. נסו לנתח את הקמפיינים האלו ולהבין מול אילו אתגרים התמודדה החברה, אילו מתחרים נכחו בסביבת התחרות, אל מה התחברתם בקמפיין ואל מה התחברתם פחות ועוד. דוגמאות של קמפיינים מוצלחים יכולות להעיד עד כמה בקיאה החברה בתחום, אילו סוגי לקוחות עבדו איתה, ועד כמה היא מסוגלת לדלוור תוצרים איכותיים.
בדיקה רביעית: תצורת ההתקשרות מול החברה
כדי להבטיח שתהליך העבודה השוטף שלכם מול החברה יהיה איכותי, עליכם יהיה להבין מהם ערוצי ההתקשרות בשוטף שיהיו לכם מול החברה. האם החברה לשיווק דיגיטלי תספק לכם איש קשר שינהל את כלל התקשרות מולכם? האם תקבלו טלפון ישיר של מנהל הקמפיין? באילו שעות הוא יהיה זמין לכם? מה יקרה כשתהיה בעיה במהלך הקמפיין? האם יהיה לאיש הקשר גיבוי אנושי? כל אלו סוגיות שכדאי לסגור מראש על מנת להבטיח שביעות רצון של שני הצדדים מן התהליך.
לא מעט פעמים אני שומע מלקוחות חדשים שלי שהייתה להם בעיית זמינות גם בשעות הפעילות של אותה חברה, מה שיכול להיות מאוד מתסכל עבור כל לקוח באשר הואר.
בדיקה חמישית: חיבור לאנשים
עם כל הכבוד לניסיון הקודם של החברה בנישה, לכלים המתקדמים שבהם היא עושה שימוש, לממליצים ולדוגמאות מקמפיינים קודמים, הבדיקה החשובה ביותר שתוכלו לעשות על מנת לוודא שההתנהלות שלכם מול אותה חברה תהיה מוצלחת, היא להבין האם יש לכם חיבור עם האנשים עצמם.
נסו להבין מי יעבוד מולכם בפועל. מי יהיה איש הקשר האמיתי שיתן לכם מענה על השאלות שיצוצו במהלך הקמפיין. מי יהיה העוגן המקצועי שיסייע לכם לצלוח את הקמפיין בשלום. האם הוא אדם נעים שתוכלו להתחבר אליו? עד כמה נוח תרגישו לפנות אליו בשאלות שנראות, על פניו, טריואליות? בסופו של יום, הקשר היומיומי שלכם עם נציג מן החברה הוא זה שיקבע את הצלחת הקמפיין כולו.
מאחל לכם בהצלחה.