מחיר לקליק (CPC - Cost Per Click)

בקצרה - המחיר שמשלם מפרסם עבור כל לחיצה של משתמש על המודעה שלו

שי כהן
עודכן לאחרונה:
מחיר לקליק (CPC - Cost Per Click)

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מחיר לקליק (CPC - Cost Per Click)

מחיר לקליק (CPC - Cost Per Click) הוא אחד המונחים המרכזיים בעולם הפרסום המקוון, ובמיוחד במערכת Google Ads. זהו בעצם המחיר שמשלם מפרסם עבור כל לחיצה של משתמש על המודעה שלו. כדי להגיע למקום הראשון בגוגל בחיפוש, יש לקחת בחשבון מספר גורמים ולשפר אותם באופן עקבי.

אז מהו CPC ואיך הוא מחושב?

CPC הוא המחיר שמשלם המפרסם בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלו. המחיר הזה נקבע במערכת של מכרזים בזמן אמת. במכרז הזה, כל מפרסם מציע מחיר מקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור לחיצה, אך בפועל התשלום יכול להיות נמוך יותר, בהתאם לתחרות ולאיכות המודעה.

הגורמים המשפיעים על CPC:

  1. ציון איכות (Quality Score): זהו מדד שמודד את הרלוונטיות והאיכות של המודעה, מילות המפתח ודף הנחיתה. מדד זה נע בין 1 ל-10 והוא מורכב משלושה גורמים עיקריים:some text
    • שיעור הקליקים הצפוי (CTR - Click Through Rate)
    • רלוונטיות המודעה
    • חוויית דף הנחיתה
  2. תחרות: ככל שיש יותר מפרסמים שמתחרים על אותן מילות מפתח, כך ה-CPC עשוי להיות גבוה יותר.
  3. תקציב פרסום: התקציב הכולל שאתה מקצה לקמפיין שלך יכול להשפיע על היכולת שלך להתחרות במכרזים.

4 דרכים להורדת ה-CPC ושיפור הדירוג בגוגל:

  1. תשפרו את ציון האיכות:some text
    • כיתבו מודעות רלוונטיות ואטרקטיביות שימשכו את הגולשים ללחוץ עליהם.
    • בצעו אופטימיזציה לדף הנחיתה כדי לשפר את חוויית המשתמש.
    • שימוש במילות מפתח מדויקות ורלוונטיות לקהל היעד (ולא גנריות).
  2. בצעו מחקר מילות מפתח - תשקיעו:some text
    • החכמה לאלו עם תקציב נמוך מהמתחרים זה זיהוי מילות מפתח עם תחרות נמוכה יותר.
    • שימוש במילות מפתח זנב ארוך (long-tail keywords) שיכולות להיות זולות יותר ולמקד קהל ממוקד יותר.
  3. שיפור שיעור הקליקים (CTR):some text
    • ניסוי ושיפור כותרות ותיאורים של מודעות.
    • הוספת הרחבות למודעות (extensions) כדי לשפר את הנראות והאטרקטיביות שלהן.
  4. אופטימיזציה מתמדת:some text
    • ניתוח ביצועים ושיפור מתמיד של המודעות והקמפיינים.
    • ביצוע בדיקות A/B כדי לגלות אילו גרסאות של המודעות מביאות לתוצאות הטובות ביותר.

לסיכום

CPC הוא מדד חשוב שמסייע לנו המפרסמים להבין כמה משלמים עבור תנועה לאתר. על ידי שיפור ציון איכות, ביצוע מחקר מילות מפתח ושיפור מתמיד של המודעות והקמפיינים, ניתן להוריד את ה- CPC ולהגיע למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש בפרסום בגוגל. כדי להגיע למקום הראשון בגוגל, חשוב להשקיע במאמץ עקבי ואסטרטגי, תוך ניתוח מתמיד ושיפור הביצועים.

לשתף זה לאהוב
מחיר לקליק (CPC - Cost Per Click)

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ