פרסום עסקים - כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים
במאמר זה נדבר על אילו יתרונות מציע פרסום עסקים בערוצי הדיגיטל
כל בעל עסק מבין היום שבלי פרסום, נוכחות דיגיטלית ברשת, והנגשה של השירותים השונים של העסק אונליין, יהיה לו קשה מאוד להגיע לקהלים חדשים, להרחיב את הפעילות העסקית, להגדיל את המחזור והריווחיות של העסק ולנהל קמפיינים בצורה אפקטיבית. זאת הסיבה, שיותר ויותר בתי עסק נפנים לקבלת שירותי פרסום עסקים בדיגיטל.אנחנו ב - SFB שיווק דיגיטלי מתמחים בפרסום עסקים ברשת ונשמח לסייע לכם בהגדרת הצרכים, דרכי הפעולה, המדידה, הניטור והשיפור המתמיד באסטרטגיית ופרקטיקת השיווק שלכם, על מנת שהעסק שלכם יוכל לצמוח.רגע לפני שניגע בשלבים בהגדרת קמפיינים שיווקים ופרסום עסקים ברשת, בואו ננסה להבין לרגע מהם היתרונות המרכזיים שמספק לנו פרסום אונליין.
אילו יתרונות מציע פרסום עסקים בערוצי הדיגיטל?
פרסום עסקים בערוצי הדיגיטל השונים מייצר עבור בית העסק לא מעט יתרונות:
הגדרה פשוטה ודינמית של הקמפיינים
בניגוד לפרסום בערוצי האוף ליין, שם נדרשת לוגיסטיקה מורכבת על מנת להפיץ, לעדכן, לשנות או להרחיב את הקמפיין הפרסומי, הרי שפרסום עסקים ברשת מתאפשר באמצעות הגדרות פשוטות וקלות, שכולן יכולות להתבצע אונליין. תצורת העבודה הזאת מאפשרת, כמובן, עדכון של הקמפיין הפרסומי בכל עת, השהיה של הקמפיין, הרחבה שלו, מיקוד אחר של הקמפיין בקהל יעד שונה - והכל בלחיצת כפתור. כמובן שנדרש כאן ידע והבנה מעמיקה בתחום אך האפשרויות והקלות שבה כמעט כל עסק יכול לפרסם באונליין פשוטה מתמיד.
מדידה וניטור
פרסום עסקים חייב להיות מלווה בתהליך מדידה וניטור. על מנת להבין האם הקמפיין היה אפקטיבי, תהיו מחוייבים להצטייד ביעדים ומדדים מוגדרים מראש. ללא הגדרת יעדים בכל התחלה של קמפיין באשר הוא - אין שום סיבה להתחיל אותו!בצורה הזו שבה הכל מדוד ומנוטר תוכלו לזהות מקורות תנועה איכותיים שבהם אתם מצליחים להמיר יותר גולשים ללקוחות משלמים, ולזהות גם את הערוצים הפחות אפקטיביים, ואז תתאפשר לכם גם קבלת החלטות מושכלת לגבי המשך ניהול הקמפיין.
ביצוע טסטים
כאשר אתם מפרסמים את העסק שלכם אונליין, אתם יכולים להטמיע מתודת A/B Testing שתאפשר לכם לנהל במקביל קמפיינים בורייאציות שונות, עם דיוקים עדינים בכל קמפיין, וזאת על מנת להבין מה עובד טוב יותר בפרסום ומה עובד טוב פחות.
יכולת הרחבה או צמצום של הקמפיין בהתאם לצורך
ניהול קמפיינים בדיגיטל יאפשר לכם, כאמור, להחליט בצורה מיידית על השהיה של הקמפיין, הרחבה שלו, צמצום של הקמפיין, מיקוד בקהלי יעד חדשים, וכל זאת בלי לוגיסטיקה מורכבת ותוך גמישות מירבית.
אפשרות לעבוד גם בתקציבים נמוכים
בניגוד לעולם האוף ליין, הפרסום הדיגיטלי מאפשר לכם לעבוד גם בתקציבים נמוכים מאוד. מתודה זו יכולה להתאים לעסקים קטנים שקיבולת השירות שלהם נמוכה ממילא, והם אינם זקוקים לכמות לידים גדולה מאוד כדי לנהל את מחזור העסק.
כיצד מתבצע פרסום עסקים בדיגיטל?
איך מנהלים אסטרטגיית פרסום נכונה לעסק? הנה השלבים העיקריים אותם תצטרכו לבצע:
הגדרת מטרות לקמפיין
לפני תחילת השקת כל קמפיין יש להגדיר מהם היעדים שלו, לדוגמא: אנחנו רוצים שכל ליד שנכנס יעלה לנו לא יותר מ 30 שקלים זה היעד שלנו כדי להישאר רווחים במידה ו 1 מכל 8 לידים ייסגר.
אפיון קהל היעד
מה אתם רוצים להשיג באמצעות הקמפיין? האם הגדלת המכירות באופן ישיר? האם הגברת המודעות למותג? האם בניה של קהל יעד איתו תוכלו לעבוד בשלב מאוחר יותר? האם לקבל יותר פניות טלפוניות לעסק?חישבו היטב מיהו הקהל יעד הפוטנציאלי שלכם ומיהם הלקוחות הקיימים ותפרקו אותם לגורמים כדי לבנות פרסונה של מיהו הלקוח הפוטנציאלי שהכי מתאים לשירות או מוצר שאתם מוכרים.
בחירת ערוצי הפרסום
באילו ערוצי שיווק תירצו לפעול? מהם הערוצים שייצרו עבורכם הכי הרבה ערך בראיית עלות תועלת? היכן הקמפיינים שלכם יהיו האפקטיביים ביותר?ישנם לא מעט ערוצי פרסום בדיגיטל, פרסום ממומן בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אורגני, שיווק באמצעות תוכן בטאבולה, אאוטבריין ועוד המון ערוצי דיגיטל שונים ומגוונים אשר יוכלו להתאים לקהלי היעד אליהם אתם פונים.
יצירת הקמפיין
בשלב זה תצטרכו לבצע את ההגדרות השונות לנסח את המודעות, לייצר תוכן, טקסטואלי וויזואלי. זהו לב ליבו של הקמפיין, שכולל את הצעת הערך האמיתית שלכם, והבידול שלכם מן המתחרים.
מדידה וניטור
כאמור, שילוב מדדים איכותיים הוא קריטי על מנת להבין האם הקמפיין מתקדם בכיוון הנכון ומייצר לכם את הלידים הנכונים עבור העסק.
שיפור מתמיד
טיוב באופן שוטף של הקמפיין הוא חלק בלתי נפרד ממחזור החיים של ניהול האסטרטגיה השיווקית שלכם.