פרסום ברשתות חברתיות - במה זה כרוך ואילו ערוצי פרסום יש?

רשתות החברתיות - מקום המפגש המועדף שלנו! חברים, עסקים וגישה עולמית. במאמר זה נדבר על ערוצי הפרסום הקיימים.

שי כהן
עודכן לאחרונה:
פרסום ברשתות חברתיות - במה זה כרוך ואילו ערוצי פרסום יש?

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

פרסום ברשתות חברתיות - במה זה כרוך ואילו ערוצי פרסום יש?

איך מתקשרים היום עם חברים? פנים מול פנים? בבר או במסעדה? בבית או באירוע? אז זהו, שכל התשובות לא נכונות(לצערי)...כי היום, עם חברים מבלים ברשתות החברתיות, מה שאומר, שהרשת החברתית, היא מקום המפגש האהוב על אנשים ונשים, שיכולים באותה נשימה, לקבל גם חשיפה, לעסקים שמפרסמים דרך הערוץ הזה, ומאפשרים לעצמם לקבל גישה חובקת עולם.

פרסום ברשתות החברתיות – למה?

כיון שרשתות חברתיות מהוות ערוץ פרסום מוביל, הרי שמובן הדבר, כי חכמים כבר ניצלו את הערוץ בעל התפוצה הרחבה, כדי לשווק עסקים ולהניב להם יותר מכירות ולידים.

רשתות חברתיות מספקות חשיפה רחבה ומגוונת, עם קהלי יעד מסוגים שונים, ועם פעילות מוגברת שרק הולכת ומתעצמת מיום ליום, עם התפתחות העידן הדיגיטלי, שהולך ותופס ואפילו יש יאמרו – משתלט, על חיי היומיום.

ממה יש להיזהר בפרסום ברשתות החברתיות

אף על פי שפרסום ברשתות החברתיות, מהווה דרך מניבה ומופלאה לחשיפה רחבה, יש כמה דברים, שבמיוחד ברשתות חברתיות, יש להיזהר בהם. שיווק דוחף, או פומפוזיות דמגוגית, לא מצטלמים טוב ברשתות החברתיות, אלא כמעט משיגים את המטרה ההפוכה… ברשתות חברתיות, יש לשמור על שפה בהירה וברורה, בגובה העיניים ובקו ישיר, פשוט ועממי.

איך לפרסם ברשת החברתית?

אז הבנו כבר את הפוטנציאל העצום שטמון ברשתות החברתיות, אך איך מוציאים אותו לידי ביטוי ומשתמשים בו בצורה נכונה? השימוש ברשתות החברתיות, מאפשר לפרסם מודעות ייעודיות, או פוסטים ייעודיים, שמפורסמים ברחבי הרשת החברתית, בתשלום כמובן. חשוב לדעת, כי הרשתות החברתיות הנפוצות ביותר לפרסום ממומן, הן פייסבוק, אינסטגרם וטיק טוק.

כמה עולה פרסום בפרסום ברשתות החברתיות?

עלות הפרסום ברשתות החברתיות, נעה בטווח רחב, של החל מכמה שקלים ליום ועד לכמה אלפי שקלים. התמחור של הפרסום הממומן ברשתות החברתיות, הוא על פי תקציב מותאם אישית שהוגדר מראש לחודש או ליום.
לכל עסק/חברה תקציב שונה לשיווק, ניתן לפרסם גם ב 50 שקלים ביום אך לא בהכרח שזה מה שישיג את החשיפה שהתכוונתם להשיג מכיוון שזה תלוי תחרות בתחום שלכם באותה רשת חברתית.

טירגוט הפרסום ברשתות החברתיות

אחד הפיצ'רים התועלתיים ביותר ברשתות החברתיות, הוא היכולת לטרגט את הלקוחות, כלומר – לבחור אליו זוגי קהלי יעד יחשפו אל הפרסומת, ובכך לזקק את המודעה או הפוסט בהתאם לקהל היעד, וכן למנוע תקציב מיותר שאינו רלוונטי.. הטירגוט מתייחס לקשת רחבה של מאפייני משתמשים, החל ממקצוע, המשך בתחומי עניין וכלה בתחביבים וברצונות.

בקרה ורפלקציה על הפרסום ברשתות החברתיות

אז שמתם תקציב, הפצתם פוסטים ומודעות, ועכשיו – איך תדעו אם זה עובד? ההוכחה הראשונה והחד משמעית לקמפיין שעובד, היא כמובן כמות הלידים/המכירות שנכנסים, ועוד יותר מכך – שיעור ההמרה בפועל, ובכך משקפים את רלוונטיות החשיפה.

כל הנתונים הללו צריכים לבוא לידי ביטוי שהם מקושרים לכלי אנליטיקה כזה או אחר. הכלי הפופולרי ביותר הוא גוגל אנליטיקס 4, שעם קידוד נכון של הלינקים המופצים בפלטפורמות הפרסום כל המידע יגיע בצורה תקינה למערכת אחת שמשם יהיה לנתח ולהסיק מסקנות על התנהגות הגולשים בהתאם לקמפיינים שפירסמתם.

אך בנוסף לכך, ישנה את האופציה של בקרת נתוני הפצה וחשיפה, על ידי מערכת מטא, שמאפשרת מעקב אונליין אחר הפרסומים השונים ברשתות החברותיות, ומובילה כמובן למסקנות מתייעלות מידי חודש בחודשו עם תחילת קמפיין החודש.

פרסום אורגני ברשתות חברתיות

כמו בכל תחום בחיים, קיימת גם הדרך המסורתית והמוכרת, שאולי גם הכי מחזיקה מעמד, והיא – הדרך הקונבנציונלית, הטבעית, האורגנית. פרסום ברשתות החברתיות, אפשרי גם בדרך אורגנית, על ידי כתיבת פוסטים מושכים שמקבלים קידום בפני עצמם, על עצם כתיבתם או חדשנותם, ובכך מהווים את האקט הכי שיווקי ומפתיע שיכול להיות.

קידום אורגני כרוך לרוב במנהל סושיאל שינהל את מערך הפוסטים, לרוב זה מצריך מינימום של 2 פוסטים בשבוע.

מי אחראי על הפרסום הממומן או האורגני ברשתות החברתיות?

ישנם כמה אופנים למינוי אחראי על ערוץ הפרסום שעובר דרך הרשתות החברתיות. האפשרות הראשונה, היא לשכור משרד פרסום, אשר יהיה אחראי על האפיון, האסטרטגיה וכמובן התהליך. הבונוס של האופציה הזאת, זה שהיא מקצועית, החיסרון של האופציה הזו, זה שהיא יקרה בעליל, ובנוסף לתקציב הפרסום הממומן, תצטרכו להפקיד מהונכם גם עבור שירות הפרסום. האופציה השנייה לעומת זאת, היא להכשיר עובד, מתוך העסק עצמו לשמש כשגריר פרסומי של העסק ובכך לחסוך בעלויות מיותרות.

לסיכום

ישנם מגוון ערוצים נבחרים לפרסום ברשתות חברתיות. אופני הפרסום ובחירת המפרסמים, ייעשו בהתאם לאופי העסק המפרסם ותקציבו האישי.

לשתף זה לאהוב
פרסום ברשתות חברתיות - במה זה כרוך ואילו ערוצי פרסום יש?

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים