פרסום ממומן - סוגים של פרסום בתשלום
במאמר זה נדבר על סוגים שונים של פרסום בתשלום או במילים אחרות קידום ממומן
רבים מבתי העסק בישראל ובעולם בכלל, מבינים כיום שלצד הנוכחות הפיסית שלהם, באמצעות פריסה של סניפים לוקאליים, הם חייבים לנהל גם נוכחות דיגיטלית ברשת. נוכחות דיגיטלית משמעה ניהול נכס דיגיטלי אליו יכולים להגיע מתעניינים ופונים, בלי קשר למיקום הגיאוגרפי שבו הם נמצאים, ולקבל מידע, הכוונה ואפשרות לבצע פעולות, גם ללא התערבות אנושית ובשעות שנוחות ללקוח הפוטנציאלי.
אלא שניהול נכס דיגיטלי, בין אם יהיה אתר אינטרנט של המותג, דף פייסבוק עסקי, קבוצת וואטסאפ פעילה מאוד, קבוצת פייסבוק, פרופיל אינסטגרם, ערוץ יוטיוב ועוד - אינו מספיק על מנת לייצר הכנסה לעסק. כדי לדאוג שתנועה של גולשים תוכל להיות מומרת בהכנסות צריכים לקרות שני דברים: הראשון, שאסטרטגיית התוכן תהיה מותאמת לצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים ותייצר עבורם ערך מוסף אמיתי. השני - שגולשים פוטנציאליים כאלו אכן יגיעו לנכס הדיגיטלי. כאן בדיוק נכנס לסיפור הפרסום הממומן.
מהו פרסום ממומן?
פרסום ממומן הוא כינוי לאוסף הטכניקות שמטרתן לייצר תנועת גולשים רלוונטית לנכס דיגיטלי כלשהו, וזאת באמצעות מנגנוני פרסום מקובלים. ישנם סוגים שונים של פלטפורמות אשר מאפשרות פרסום ממומן. במאמר הזה נכיר את סוגי הפלטפורמות השונות, וננסה להבין מתי כל פלטפורמה כזו תהיה הבחירה הנכונה מבחינת בית העסק שאמור יהיה ליהנות מפירות הפרסום.
פרסום ממומן במנועי החיפוש
מנועי החיפוש השונים מהווים גם פלטפורמה איכותית לניהול קמפיין פרסום ממומן, שיאפשר לגולשים אשר מבצעים חיפושים של ביטויי מפתח רלוונטיים, להחשף למודעת פרסום של בתי עסק. הקלקה על מודעת הפרסום הזאת תשלח את הגולש בדרך כלל אל הנכס הדיגיטלי אליו היה מעוניין בית העסק להפנות את הגולשים.
מתי פרסום ממומן באמצעות מנועי החיפוש יהיה רלוונטי לבתי עסק שונים? בעיקר כאשר בתי העסק זקוקים לגולשים עם מידת בשלות גדולה לבצע עסקה, כאשר הם זקוקים לגולשים שצריכים לעשות שימוש בשירות או מוצר מסוים, וגם יודעים על כך, בדיוק בזמן המתאים.
היתרון הגדול בפרסום ממומן באמצעות מנועי החיפוש הוא השליטה המלאה על תקציב הפרסום, היכולת לקבוע מחיר מקסימלי שבית העסק מעוניין לשלם עבור כל הקלקה, היכולת לתעדף את ביטויי החיפוש המדוייקים שיצביעו על מידת הרלוונטיות של הגולש להתקשרות מול בית העסק, וגם היכולת להקים קמפיין במהירות יחסית, בלי צורך בבניה לאורך זמן של נכס דיגיטלי משמעותי, שלם, ובר סמכות וותק בנישה.
פרסום ממומן ברשתות חברתיות
הרשתות החברתיות שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות ביצעו מהפכה של ממש בכל הקשור לניהול המידע אודות קהלי היעד הרלוונטיים של העסק. שימוש במנגנוני הפרסום של הרשתות החברתיות מאפשר לבצע פילוח מדויק של קהל היעד על פי מאפיינים כמו גיל, מין, סטטוס משפחתי, תחומי עניין, תחומי פעילות, ומאפיינים פנימיים שונים שמנהלת מערכת הפרסום אודות המשתמש, בעיקר על סמך האינטראקציה שלו עם תכנים שונים.
מתי פרסום באמצעות רשתות חברתיות יכול להיות רלוונטי עבור בית עסק? בעיקר כאשר בית העסק מעוניין להגיע לקהל יעד מאוד מפולח וממוקד, ובעיקר כאשר בית העסק מעוניין לבנות קהלים דומים לאלו שכבר עבדו טוב בעבר עם הקמפיינים השיווקיים של בית העסק. פרסום ברשתות החברתיות מאפשר לבית העסק להגיע ללקוחות פוטנציאליים גם אם אלו לא חיפשו באופן יזום את המוצר או השירות שהוא מספק.
פרסום ממומן באמצעות פלטפורמות להמלצות תוכן
שיטה נוספת שבה עושים עסקים שימוש במערכות לפרסום ממומן היא שיטת המלצות התוכן. באמצעות פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה, יכולים עסקים להציע תכנים שנראים טבעיים, כאלו שמייצרים ערך מוסף אמיתי לגולש ונחזים לכתבות תוכן לכל דבר ועניין המתפרסמות במגזינים מובילים.
אל הגולשים, אשר צורכים את התוכן הממומן הזה, מצליחים עסקים המפרסמים תוכן כזה לייצר חיבור חזק יותר. את הגולשים ניתן לצבוע באמצעות פיקסל (קוד מעקב) על מנת לייצר עבורם תוכן שיווקי עתידי, ולהגדיל את הסיכוי שיבחרו להתקשר מול החברה המספקת את השירות הרלוונטי.
פרסום ממומן באמצעות מייל
דרך נוספת להגיע אל קהל היעד של בית העסק, כאשר הוא פנוי וקשוב לקבלת מסרים שיווקיים, היא באמצעות פרסום בערוץ המייל. פרסום במייל מאפשר לעסקים להגיע אל קהל היעד כאשר הוא פנוי מבחינה רגשית לקרוא חומרים שונים, והם ממילא נמצאים בפלטפורמה. כמו כן, כלי המייל מאפשר לגולשים לוודא כי לא פספסו אף מסר, ולסמן מסרים שירצו בסימון המציין כי המייל טרם נקרא.