התאמה לתוכן בפרסום בגוגל

במאמר זה נדבר על הכלי להתאמת תוכן, איך הוא מועיל לנו ואיך להשתמש בו נכון

שי כהן
עודכן לאחרונה:
התאמה לתוכן בפרסום בגוגל

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

התאמה לתוכן בפרסום בגוגל

העמוד להתאמת תוכן או באנגלית Content Suitability הוא עמוד שעוזר לנו להימנע מהצגת המודעות שלנו במיקומים לא רלוונטים עבור העסק שלנו, כאשר אנו מבצעים פרסום בגוגל באמצעות קמפיינים מסוג דיספליי ויוטיוב.

היתרון בכלי הזה, הוא שבאמצעותו נוכל להימנע מפרסום העסק שלנו במיקומים שעלולים לפגוע במוניטין שלנו או סתם לבזבז לנו כסף כי הקהל שלנו לא שם.

למשל, במידה ואנחנו מכוונים לקהל דתי, נוכל לבקש מגוגל להימנע מפרסום המודעות שלנו בעמודים או אתרים שמכילים תכנים מיניים או רמיזה כלשהי לתכנים מסוג שכזה ועוד.

במידה ואנחנו מכוונים לקהל של מבוגרים, נוכל להחריג מיקומים שכוללים משחקי ילדים או ערוצי יוטיוב של ילדים.

חשוב לציין שבכלי הזה כל שינוי שנבצע הוא ברמת החשבון, כלומר יחול על כל הקמפיינים מסוג דיספליי / יוטיוב.

במאמר הבא נדבר על מגוון האפשרויות שיש לנו על מנת להתאים את המודעות שלנו למיקומים הנכונים.

סוג המלאי - Inventory type

בחלק הזה בעמוד, נוכל לבחור בסוג של מסלול שאנחנו רוצים עבור המודעות שלנו.

זה מתחלק ל3 מסלולים שונים, בהחמרות שונות:

מלאי מורחב:

המסלול הזה נמנע מפרסום המודעות בתכנים רגישים במיוחד, למשל ניבולי פה מוגזמים, תוכן מיני גרפי ועירום ובנוסף אלימות גרפית ופציעה חמורה.

מלאי סטנדרטי:  

המסלול הזה מתאים בדר"כ לרוב העסקים, נמנע מפרסום המודעות בתכנים מסוג ניבולי פה חזקים חוזרים, תוכן מיני, דיונים על מין ואלימות אמיתית או מדומיינת.
מכיל גם את ההחרגות של מסלול מלאי מורחב.

מלאי מוגבל:

המסלול הזה מחמיר במיוחד, הוא נמנע מפרסום המודעות באותם תכנים כמו המסלולים הקודמים ובנוסף נמנע מניבולי פה מתונים ותוכן בעל רמיזות מיניות מתונות.

תוכלו להשוות לעומק בין סוגי התכנים בלחיצה על הכפתור Compare inventory types

הגדרות מתקדמות - Advanced settings

בחלק הזה בעמוד נקבל גישה להגדרות שנותנות יותר שליטה ממוקדת, מיד נדבר על האפשרויות:

החרגה של תוכן רגיש: 

נוכל להחריג תוכן רגיש לפי קטגוריות שונות של תכנים רגישים שגוגל מציעה לנו כמו למשל טרגדיה וקונפליקט, רמיזות מיניות ועוד.

החרגה לפי סוגים ותוויות: 

כאן נוכל להחריג לפי סוגים של קהלים ותכנים, למשל החרגה של מודעות בסרטוני לייב ביוטיוב, החרגה של קהלים שצריכים השגחה של הורים, החרגה של קהלים מבוגרים ועוד.

החרגה לפי קטגוריית התכנים:

כאן אפשר להחריג לפי קטגוריית התכנים, גוגל נותנת לנו רשימה של קטגוריות לבחירה.

החרגה לפי מילות מפתח:

נוכל להוסיף מילות מפתח שהן לא רלוונטיות עבור המודעות שלנו. למשל, מלחמה, סמים וכלי נשק. או סתם מילות מפתח שימנעו מהמודעות שלנו להופיע במיקומים לא מתאימים.

החרגה לפי מיקומים: 

נוכל להחריג מראש ערוצי יוטיוב, סרטוני יוטיוב, אתרים, אפליקציות וקטגוריות של אפליקציות.

לסיכום

הכלי להתאמת תוכן בפרסום בגוגל, הוא כלי מדהים שיכול להועיל בהכוונת המודעות למיקומים נכונים, על ידי ביטול תכנים לא רלוונטים. נוכל להימנע מבזבוז תקציב שיווק במיקומים מיותרים.

אם נעשה עבודת מחקר מראש נוכל להגיע לקהל הרלוונטי הרבה יותר מהר.

ואם בזמן שהקמפיינים עובדים נעקוב אחר המיקומים השונים שהם מופיעים בהם, נוכל להחריג עוד מיקומים, וכך נוכל לדייק עוד יותר את המודעות שלנו.

לשתף זה לאהוב
התאמה לתוכן בפרסום בגוגל

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים