כללים אוטומטיים בגוגל - ככה נשפר את הקמפיינים שלנו ביעילות
במאמר זה נגלה לכם כיצד ניתן לשפר קמפיינים בגוגל באמצעות כללים אוטומטיים
אנחנו כל יום נכנסים לקמפיינים שלנו בגוגל ומחפשים דרכים לשפר, בין אם במילות המפתח שהגדרנו, מונחי החיפוש, בקהלים, להגדיל ביד או להנמיך ביד ועוד לא מעט נתונים שאנו עוברים עליהם מידי יום.
אז איך אנחנו יכולים לצמצם את זמן העבודה שלנו? או לפחות להקל עליה ולתת לגוגל להודיע לנו על שינויים שאנחנו נגדיר מראש באמצעות כללים אוטומטיים.
אז אם אתם עושים פרסום בגוגל בין אם בתקציבים נמוכים של מאות שקלים ביום או באלפי שקלים זה המאמר בשבילכם בשביל לדעת איך לשפר משמעותית את הקמפיינים שלכם ויחד עם זאת לחסוך זמן משמעותית בניהול הקמפיינים.
מהם כללים אוטומטיים?
כשמם כן הם, כללים שנגדיר לגוגל בין אם ברמת הקמפיין, קבוצת המודעות, מילת המפתח, קהלים ועוד, ושיבצעו מה שנבקש מהם, ממה שגוגל מציע לנו בהגדרות בכללים. אפשר לבקש שישלח לנו מייל ברגע שכלל שהגדרנו מופעל וכמובן לבצע פעולה באופן אוטומטי.
לדוגמא:
נגיד שעלות הרכישה שאנו שואפים אליה היא 20 שקלים, אפשר להגדיר כלל אוטומטי שיעלה את הצעת המחיר עבור אותה מילת מפתח שמניבה לנו ב 15% במידה וב-7 ימים האחרונים אותו ביטוי הניב לנו עלות רכישה של 15 שקלים ופחות.
בצורה הבאה אנחנו לא מפספסים ביטוי שעובד לנו מעולה ומניב לנו המרות איכותיות בעלות המרה שאנחנו מרוצים ממנה אז למה לא שנגדיל את הביד בעוד 15%..
הנה לכם רעיונות לכללים אוטומטיים שיכולים לעזור לכם:
- השהיה של קמפיינים שמגיעים לתקציב מסויים
- ניתן להגדיל את התקציב בימים ספציפיים בשבוע
- השהייה של מילות מפתח שהביצועים שלהם לא טובים
- הפסקת קמפיין בתאריך מסויים – באירועי מבצעים לדוגמא זה מעולה
- התאמות של הצעות מחיר לפי מילת מפתח כפי שאדגים במאמר זה
- התאמות של הצעות מחיר לפי קהל שמבצע טוב וכזה שפחות טוב
היתרון בשימוש בכללים אוטומטיים:
כללים אוטומטיים יכולים לחסוך לנו המון זמן.
במקום שנשב ונשקיע זמן בביצוע שינויים שאנחנו עושים לפי חוקים קבועים, באופן קבוע, נוכל להזין את הכללים שלנו במערכת של גוגל, להגדיר אותם, לתזמן אותם למתי שאנחנו רוצים ולהנות מיעילות בזמנים.
בעצם אנחנו מעבירים חלק מהפעולות היום יומיות שלנו לאוטומטיות, אך האם זה שגר ושכח? ממש לא.
למרות שהגדרנו את הכללים שאנחנו רוצים, עלינו לפקח על זה שזה בוצע ונעשה כמו שצריך.
איך נייצר כללים לקמפיינים בגוגל?
ניתן להגדיר כללים דרך הקמפיין ובהתאם גם ניתן להגדיר באזור בחשבון בו אתם נמצאים
יש לסמן את הרכיב הרצוי » ולאחר מכן עריכה » יצירת כלל אוטומטי
ניתן גם ללכת ללשונית בחלקו העליון של החשבון "כלים והגדרות" ותחת "פעולות גורפות" לחיצה על "כללים" תוביל אתכם לדף המתאים.
הגעתם לחלק בחשבון בו תוכלו לראות את כל הכללים שהגדרתם בקמפיינים שלכם.
כאן נתחיל להגדיר את הכללים אשר יעזרו לנו לנהל ולפקח על החשבון טוב יותר וכמובן גם לשפר אותו.
לחיצה על כפתור ה +
לאחר הלחיצה ייפתח לנו חלון עם מגוון אפשרויות הקשורות לבחירת הכלל הרצוי אותו אנו רוצים להגדיר שיופעל
לצורך ההדגמה כאן נבחר בכללים למילות מפתח
ניתן שם לכלל האוטומטי בכדי שנזהה אותו בכל פעם שיופעל
עכשיו נבחר איזו פעולה נרצה שיקרה ברגע שהכלל יופעל בהתאם למה שנגדיר אותו בהמשך – לצורך ההדגמה אבחר כאן בשליחה למייל
כאן אנו יכולים להגדיר איזה כלל שנרצה בהתאם לקמפיין שלנו וגם נוכל כמובן לכל קמפיין להגדיר כמה וכמה כללים שיעזרו לנו לנהל את החשבון.
בואו נגיד ואני מוציא בקמפיין זה 300 שקלים ביום וחשוב לי לעקוב אחר כל מילת מפתח במידה ויום הקודם שלה היא עברה את עלות הרכישה של מעל ל-35 שקלים
ניתן כמובן בתחילתו של כל קמפיין להגדיר מינימום של חשיפות או קליקים, הכל בהתאם לנפחי החיפושים של אותם מילות מפתח
כאן אגדיר כל כמה זמן אני רוצה לקבל התראה לדוא"ל שלי במידה והכלל יופעל עם מה שהגדרתי לו
לאחר מכן אגדיר את הדוא"ל אליו ארצה לקבל את הנתונים וההתראות
יש לא מעט כללים אוטומטיים שניתן להגדיר שיקלו עליכם, בסופו של דבר אתם תעשו מה שאתם רואים לנכון שיעזור לכם עם הקמפיינים שאתם מנהלים.
3 טיפים לשימוש בכללים אוטומטיים:
תמיד תבדקו את המערכת: נכון, לכללים האלו קוראים כללים אוטומטיים. אבל למרות שהם אוטומטיים אנחנו חייבים לוודא שהם בוצעו על ידי המערכת כפי שהגדרנו אותם. בסופו של דבר אנחנו מנהלים כאן כסף וחשוב לבדוק כל פעולה שנעשית בחשבון.
לא הכל יכול להיות אוטומטי: לפני שאתם הופכים כלל כלשהו לאוטומטי, חשוב שתבדקו אותו הרבה פעמים עד שתוכלו לקבוע שהוא אכן יכול להיות כלל אוטומטי. יש דברים שלעולם לא יוכלו להיות אוטומטיים.
הוספת כללים משלימים: חלק מהכללים שאנחנו מגדירים הם לדוגמא, להוריד תקציב מקמפיין שהחזר ההשקעה שלו יורד, או תוריד תקציב מקמפיין שעלות ההמרה שלו עלתה וכן הלאה. ההגנה היא מעולה. אבל מה עם מצבים בהם הקמפיינים עובדים מעולה? חשוב להגדיר גם את המצבים האלה, בהם הקמפיינים מתחילים לעבוד מעולה.
לכן אם אנחנו קובעים כלל שיוריד את תקציב הקמפיין כשהוא לא עובד טוב, מנגד נרצה לקבוע כלל שיעלה את תקציב הקמפיין כשהוא עובד מצויין.